Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista

ul. Chałubińskiego 4/6,
00-928 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Obsługa procesu legislacyjnego w zakresie kontroli ruchu drogowego, uprawnień organów dokonujących czynności kontrolnych w ruchu drogowym, zasad używania urządzeń w kontroli ruchu drogowego oraz zasad i warunków zarządzania ruchem na drogach, zasad wykorzystania dróg w sposób szczególny – na potrzeby organizowanych imprez, a w szczególności: opracowywanie projektów przepisów aktów prawnych lub ich części inicjowanych poza resortem, opracowywanie projektów aktów prawnych lub ich części inicjowanych przez resort, opiniowanie projektów aktów prawnych lub ich części inicjowanych poza resortem, opiniowanie projektów aktów prawnych lub ich części inicjowanych przez resort, uzgadnianie i konsultacje projektów aktów prawnych z właściwymi komórkami resortu, organami, innymi resortami i podmiotami, reprezentowanie Departamentu w pracach nad projektami aktów prawnych
  • Prowadzenie postępowań administracyjnych i pozaadministracyjnych, a w szczególności: analiza składanych skarg i wniosków, przekazywanie skargi/wniosku do rozpatrzenia do właściwej instytucji, opracowywanie projektów dokumentów w postępowaniu administracyjnym, opiniowanie projektów dokumentów w postępowaniu administracyjnym, przygotowywanie materiałów będących informacją publiczną
  • Dokonywanie analiz działań z zakresu zarządzania ruchem na drogach realizowanych przez organy zarządzające ruchem na drogach, organizacji ruchu na drogach publicznych i wewnętrznych, projektów organizacji ruchu na drogach, a w szczególności: przygotowywanie projektów opinii, stanowisk lub wyjaśnień, przygotowywanie wniosków i zaleceń, sporządzanie innych dokumentów i materiałów z analiz, monitorowanie realizacji wydanych nakazów i zaleceń
  • Dokonywanie analiz przepisów z zakresu: kontroli ruchu drogowego, uprawnień organów dokonujących czynności kontrolnych w ruchu drogowym, zasad używania urządzeń w kontroli ruchu drogowego oraz zasad i warunków zarządzania ruchem na drogach, zasad wykorzystania dróg w sposób szczególny – na potrzeby organizowanych imprez, a w szczególności: udzielanie informacji o stanie prawnym, gromadzenie i aktualizacja informacji o lokalizacji urządzeń rejestrujących oraz wynikach kontroli prowadzonych na drogach przy użyciu tych urządzeń przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego, przygotowywanie projektów opinii, stanowisk, wyjaśnień lub interpretacji, przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie oraz oświadczenia senatorów, sporządzanie innych dokumentów i materiałów z analiz
  • Przygotowywanie propozycji materiałów i informacji na posiedzenia Rady Ministrów i jej komitetów, projektów stanowisk Rządu do projektów ustaw oraz projektów instrukcji dla przedstawicieli w strukturach UE w zakresie ruchu drogowego w celu opracowania stanowiska w danej dziedzinie


Warunki pracy

Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynku „A” i „B” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach „A”, „B” i „C” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
• winda w budynku „A” i „B” dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych
• brak podjazdu dla niepełnosprawnych przy wejściu do niektórych sal konferencyjnych
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
• praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
• krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Do udziału w naborze zachęcamy osoby posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych jest Minister Infrastruktury i Budownictwa.
Aplikacje można również przesyłać mailowo na adres: rekrutacja@mib.gov.pl (wymagane w ogłoszeniu oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane przez osoby aplikujące i przesłane w formie skanu).
Dokumenty załączane przez kandydatów do oferty, wystawione w języku obcym, winny być przetłumaczone na język polski.
Wzór wymaganych oświadczeń jest dostępny na stronie internetowej http://mib.bip.gov.pl w zakładce Praca. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane. Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone. Osoby zakwalifikowane będą informowane telefonicznie lub e-mailem o terminie kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 630-18-24.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego
co najmniej 2 lata w obszarze transportu drogowego (ruchu drogowego)

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Podstawowa wiedza z zakresu przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzeń wykonawczych
  • Wiedza w obszarach powiązanych z zastosowaniem prawa o ruchu drogowym (dot. dróg publicznych i ich warunków technicznych oraz zarządzania bezpieczeństwem dróg, kontroli ruchu drogowego oraz sankcji stosowanych za wykroczenia w ruchu drogowym)
  • Znajomość przepisów ustawy Kodeks wykroczeń oraz ustawy Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia
  • Znajomość procesu legislacyjnego
  • Znajomość przepisów postępowania administracyjnego
  • Znajomość procesu decyzyjnego i struktur UE
  • Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
  • Skuteczna komunikacja
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • Życiorys/CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego – np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego)
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2016-12-12
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    02/12/2016
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi