Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista

ul. Chałubińskiego 4/6,
00-928 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przygotowywanie materiałów do projektu ustawy budżetowej, w zakresie wydatków budżetu państwa oraz zatrudnienia i wynagrodzeń, dla części 18 – Budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, w tym: opracowywanie propozycji podziału wstępnych kwot wydatków, przyznanych przez Ministra Finansów, na poszczególnych dysponentów, w tym dla Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego oraz Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii, weryfikowanie zgłoszeń dysponentów do projektu budżetu w zakresie wydatków bieżących oraz analiza i kontrola formalno-rachunkowa formularzy planistycznych, opracowywanie, dla Ministerstwa Finansów, zbiorczych materiałów do projektu ustawy budżetowej w zakresie wydatków budżetowych oraz zatrudnienia i wynagrodzeń (również w wersji elektronicznej), wraz z uzasadnieniem, sporządzanie, dla właściwych ministrów kierujących działami administracji rządowej, materiałów do projektu budżetu, w tym dla Szefa Służby Cywilnej w zakresie zatrudnienia i wynagrodzeń korpusu służby cywilnej, opracowywanie informacji, m.in. dla komisji sejmowych i senackich, Najwyższej Izby Kontroli, Ministerstwa Finansów oraz członków kierownictwa Ministerstwa, w sprawie projektu budżetu w zakresie wydatków budżetowych
  • Opracowywanie planu finansowego dla części 18 – Budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, w zakresie wydatków budżetu państwa, w tym: przygotowywanie, dla dysponentów niższego stopnia oraz innych uprawnionych podmiotów, informacji o kwotach dochodów i wydatków budżetowych, w tym wynagrodzeń, wynikających z projektu ustawy budżetowej oraz z ustawy budżetowej na dany rok, weryfikacja projektów planów finansowych oraz planów finansowych jednostek budżetowych – we współpracy z pozostałymi komórkami wewnętrznymi Departamentu, sporządzanie projektu planu finansowego oraz planu finansowego na dany rok budżetowy, w zakresie wydatków budżetowych, w układzie części budżetowej, prowadzenie spraw z zakresu planu zatrudnienia i wynagrodzeń dla jednostek budżetowych, prowadzenie ewidencji zmian dokonywanych w ciągu roku budżetowego oraz comiesięczne sporządzanie aktualizacji planu wydatków budżetowych
  • Realizacja wydatków z budżetu państwa w ramach części 18 – Budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, w tym: prowadzenie spraw związanych z uruchamianiem środków z rezerw celowych budżetu państwa na wydatki bieżące (z wyłączeniem środków na projekty UE), w tym weryfikacja wniosków oraz przygotowywanie wystąpień do Ministra Finansów, przygotowywanie projektów decyzji dysponenta części budżetowej, w sprawie zmian lub blokowania wydatków budżetowych, w zakresie środków bieżących (z wyłączeniem projektów UE), przygotowywanie – na podstawie decyzji Ministra Finansów oraz dysponenta części - zawiadomień o zmianach w planach finansowych poszczególnych dysponentów, prowadzenie kontroli pod względem formalno-rachunkowym oraz monitorowanie wprowadzanych – na podstawie udzielonych przez Ministra upoważnień – przeniesień wydatków budżetowych przez kierowników jednostek budżetowych, weryfikacja wniosków o dokonanie zmian w planie finansowym, w tym analiza sprawozdań z wykonania wydatków budżetowych, uzgodnienia z komórkami merytorycznymi
  • Obsługa Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR w wyżej wymienionym zakresie, we współpracy z Ministerstwem Finansów i dysponentami niższego stopnia
  • Aktualizacja planu dla części 18 – Budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, m.in. poprzez comiesięczne uzgadnianie planu wydatków budżetowych oraz kwartalne planu zatrudnienia i wynagrodzeń
  • Obsługa procesu legislacyjnego, poprzez opiniowanie projektów aktów normatywnych i aktów wewnętrznych, przekazywanych do uzgodnień wewnątrz resortowych w zakresie „budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa”
  • Udział w sporządzaniu rocznej analizy z przebiegu realizacji wydatków budżetowych w zakresie części 18 – Budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo
  • Obsługa kontroli NIK w zakresie części 18 – Budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, a także archiwizacja dokumentacji prowadzonej w Wydziale


Warunki pracy

Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynku „A” i „B” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach „A”, „B” i „C” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
• winda w budynku „A”, „B” i „C” dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych
• brak podjazdu dla osób niepełnosprawnych na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna
z sal konferencyjnych
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
• praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

Do udziału w naborze zachęcamy osoby posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych jest Minister Infrastruktury i Budownictwa.

Aplikacje można również przesyłać mailowo na adres: rekrutacja@mib.gov.pl (wymagane w ogłoszeniu oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane przez osoby aplikujące i przesłane w formie skanu).

Dokumenty załączane przez kandydatów do oferty, wystawione w języku obcym, winny być przetłumaczone na język polski.

Wzór wymaganych oświadczeń jest dostępny na stronie internetowej http://mib.bip.gov.pl w zakładce Praca. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane. Osoby zakwalifikowane będą informowane telefonicznie lub e-mailem o terminie kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego.

Po zakończeniu naboru oferty złożone przez kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni oraz sprawdziany wiedzy i umiejętności przeprowadzone w ramach naboru, zostaną komisyjnie zniszczone.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 630-18-24.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego
minimum 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze problematyki finansowej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych
  • Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
  • Skuteczna komunikacja
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • Życiorys/CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego – np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego)
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-02-24
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    24/02/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi