Opis stanowiska pracy


Urząd Regulacji Energetyki w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

specjalista

Urząd Regulacji Energetyki w Warszawie
Aleje Jerozolimskie 181
02-222 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • ­udział w tworzeniu prawa w obszarze działania Prezesa URE, Dyrektora Generalnego i Urzędu poprzez przygotowywanie propozycji brzmienia poszczególnych przepisów w celu zapewnienia odpowiedniego zakresu i jakości przepisów prawa kierowanych do uzgodnienia oraz przygotowywanie stanowisk do projektów aktów prawnych, umów i porozumień międzynarodowych,
  • udział jako przedstawiciel Prezesa URE w międzyresortowych konferencjach uzgodnieniowych oraz posiedzeniach Komisji Prawniczej, a także udział w pracach ustawodawczych komitetów w Kancelarii Prezesa RM oraz komisji Sejmu i Senatu,
  • ­tworzenie projektów wewnętrznych aktów prawnych, decyzji, zarządzeń, upoważnień, pełnomocnictw oraz innych dokumentów związanych z organizacją pracy i funkcjonowaniem Urzędu,
  • przygotowywanie projektów opinii prawnych, wyjaśnień, informacji dotyczących stosowania i interpretacji prawa w obszarze właściwości Prezesa URE oraz Dyrektora Generalnego Urzędu,
  • ­udział w przygotowywaniu propozycji rozstrzygnięć na potrzeby postępowań administracyjnych prowadzonych przez innych pracowników,
  • ­udział w upowszechnianiu wśród pracowników Urzędu znajomości aktów prawnych, ich interpretacji i orzecznictwa mających istotne znaczenie dla funkcjonowania Urzędu,
  • ­udział w realizacji zadań związanych z zastępstwem procesowym, w tym przygotowywanie projektów pism procesowych oraz reprezentowanie Prezesa URE w postępowaniach przed sądami powszechnymi i administracyjnymi,
  • udział w przygotowaniu projektów opinii prawnych, wyjaśnień, informacji dotyczących stosowania prawa w celu obrony stanowiska zajętego przez Rząd RP w postępowaniach toczących się przed organami Unii Europejskiej.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, częste reprezentowanie Urzędu na zewnątrz, zagrożenie korupcją.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Obiekt przy Alejach Jerozolimskich 181 jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość głównych drzwi wejściowych do budynku, drzwi wewnętrznych, wind oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się przy użyciu wózka inwalidzkiego. Pomieszczenie higieniczno-sanitarne przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.
Pomieszczenia Urzędu zlokalizowane są na I, II, IV i V piętrze budynku.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

Umowa na zastępstwo.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Oświadczenia muszą być podpisane własnoręcznie. Druki oświadczeń dostępne są na stronie BIP URE.
Aplikacje powinny zawierać dane kontaktowe kandydata (nr telefonu i adres e-mail).
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).
W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Aplikacje prosimy składać bezpośrednio w kancelarii URE bądź przesyłać pocztą.
Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się z wybranymi kandydatami.
Zachęcamy osoby niepełnosprawne do wzięcia udziału w naborze.

Planowane techniki i metody naboru:
- weryfikacja formalna nadesłanych ofert,
- test wiedzy,
- zadanie symulacyjne,
- wywiad strukturalizowany.
Do zadania symulacyjnego i wywiadu strukturalizowanego zostanie dopuszczonych
5 najlepszych kandydatów, którzy uzyskają co najmniej 50% punktów z testu wiedzy.

Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 487 56 77.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe na kierunku prawo,

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego
powyżej 1 roku w obszarze energetycznym lub w obszarze obsługi prawnej lub w obszarze legislacji,

pozostałe wymagania niezbędne:

  • dobra znajomość systemu prawa, w tym zasad techniki prawodawczej oraz procesu legislacyjnego,
  • dobra znajomość przepisów z obszaru prawa energetycznego,
  • podstawowa znajomość orzecznictwa z zakresu prawa energetycznego,
  • dobra znajomość prawa gospodarczego, cywilnego, administracyjnego (materialnego i proceduralnego),
  • podstawowa znajomość przepisów z zakresu służby cywilnej, finansów publicznych, prawa zamówień publicznych,
  • podstawowa znajomość specyfiki rynku paliw i energii,
  • dobra umiejętność interpretacji przepisów prawa oraz stosowania prawa w praktyce,
  • umiejętność rozwiązywania problemów,
  • komunikatywność,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • umiejętność pracy z trudnym klientem,
  • umiejętność obsługi pakietu MS Office,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • ­rozpoczęta lub ukończona aplikacja legislacyjna lub rozpoczęta lub ukończona aplikacja radcowska lub adwokacka,
  • uprawnienia radcy prawnego lub adwokata,
  • znajomość języka angielskiego lub języka francuskiego lub języka niemieckiego na poziomie komunikatywnym (B1),
  • doświadczenie zawodowe w obszarze postępowań administracyjnych.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje)
  • kopia dokumentu potwierdzającego rozpoczęcie lub ukończenie aplikacji radcowskiej lub adwokackiej lub kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień do wykonywania zawodu radcy prawnego lub adwokata
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • kopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji (certyfikaty językowe, itp.)

  • Dokumenty należy złożyć do: 2016-09-27
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    07/09/2016
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi