Opis stanowiska pracy


Archiwum Państwowe w Zamościu

Dyrektor Archiwum poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

samodzielny referent

Archiwum Państwowe w Zamościu, ul. Hrubieszowska 69A, 22-400 Zamość

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • przygotowywanie dokumentów związanych z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy oraz prowadzenie akt osobowych pracowników;
  • współpraca z urzędami pracy w sprawach dotyczących zatrudnienia na staż;
  • prowadzenie ewidencji czasu pracy i nieobecności w pracy: ewidencji urlopowej i chorobowej;
  • kontrolowanie aktualności obowiązkowych badań lekarskich i szkoleń bhp;
  • prowadzenie spraw okresowej oceny pracowników;
  • naliczanie przy użyciu specjalistycznego programu kadrowo – płacowego wynagrodzeń, zasiłków z ubezpieczenia społecznego i innych należności ze stosunku pracy (m.in. nagrody jubileuszowe, odprawy emerytalne, dodatki zadaniowe, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop) dla pracowników;
  • ustalanie uprawnień pracowników do wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy oraz do świadczeń pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, dokumentowanie tych uprawnień, obliczanie wynagrodzenia lub zasiłku za okres nieobecności w pracy, składanie do ZUS wniosków o wypłatę zasiłków;
  • sporządzanie umów cywilnoprawnych ( umowy o dzieło, umowy zlecenie) oraz rozliczanie wynagrodzeń z tytułu tych umów;
  • naliczanie zaliczek podatku dochodowego od osób fizycznych i składanie deklaracji podatkowych do urzędu skarbowego celem ich rozliczenia;
  • naliczanie składek na fundusz ubezpieczeń społecznych, ubezpieczenia zdrowotnego i na Fundusz Pracy oraz składania raportów z tego tytułu do ZUS poprzez system Płatnik;
  • sporządzanie sprawozdań, informacji i analiz dotyczących zatrudnienia i wydatków poniesionych na wynagrodzenia osobowe i bezosobowe;
  • przygotowanie dla Głównego Księgowego kalkulacji niezbędnych do planowania wydatków budżetowych oraz do sporządzania analiz i sprawozdań;
  • wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu oraz o zarobkach/dochodach;
  • wystawianie i rozliczanie poleceń wyjazdów służbowych oraz prowadzenie ich rejestru;
  • wystawianie uwierzytelnionych kopii, reprodukcji i wypisów do ZUS na podstawie kart wynagrodzeń, list płac i akt osobowych w celu ustalenia prawa i wysokości emerytury lub renty;
  • redagowanie pism z zakresu kadr i płac;
  • prowadzenie kasy i realizacja operacji gotówkowych;
  • obsługa systemu bankowości elektronicznej, przygotowywanie przelewów i pobieranie wyciągów bankowych;
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych i pozostałych środków trwałych;
  • obsługa finansowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
  • przyjmowanie i wstępna kontrola dowodów finansowo-księgowym pod względem, formalnym i rachunkowym oraz ich dekretowanie zgodnie z planem kont i obowiązującymi przepisami w zakresie wydatków budżetowych;
  • wystawianie dokumentów księgowych;
  • archiwizacja dokumentów kadrowo-płacowych i finansowo-księgowych;
  • zastępowanie głównego księgowego w czasie jego nieobecności;


Warunki pracy

- stanowisko pracy wyposażone w komputer i monitor ekranowy z naturalnym i sztucznym oświetleniem;
- bariery architektoniczne: konieczność poruszania się po budynku - brak windy, brak toalety odpowiednio dostosowanej dla osób niepełnosprawnych;
- narażenie na kontakt z kurzem;
- możliwość narażenia na czynniki biologiczne: bakterie, grzyby, pleśnie, pył osiadły;
- wyjazdy służbowe


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Wszystkie wyżej wymienione dokumenty muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem kandydata.

Wymagane dokumenty i aplikacje należy składać osobiście lub przesłać pocztą na adres: Archiwum Państwowe w Zamościu, ul. Hrubieszowska 69A, 22-400 Zamość w terminie do 4 maja do godziny 12:00, w zamkniętej kopercie z dopiskiem "Nabór na stanowisko samodzielnego referenta do spraw kadr i finansów".

Dokumenty i aplikacje, które wpłyną do Archiwum po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Planowane techniki i metody naboru:
1) weryfikacja formalna ofert;
2) test wiedzy i umiejętności lub rozmowa kwalifikacyjna

Proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: ok. 1700 zł

Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną poinformowani za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie (proszę o podanie w CV adresu mailowego i nr telefonu kontaktowego) o kolejnym etapie naboru.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

1 rok doświadczenia zawodowego
w zakresie kadr lub/i przy naliczaniu wynagrodzeń

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość przepisów z prawa pracy, o służbie cywilnej i pracownikach urzędów państwowych, o podatku dochodowym od osób fizycznych, o systemie ubezpieczeń społecznych oraz świadczeń pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa;
  • bardzo dobra obsługa komputera w zakresie aplikacji biurowych (w szczególności arkusza kalkulacyjnego) oraz umiejętność pracy w aplikacjach sieciowych i korzystania z poczty elektronicznej;
  • umiejętność redagowania pism urzędowych;
  • umiejętność analitycznego myślenia, samodzielność, terminowość, odpowiedzialność, dobra organizacja pracy własnej, dążenie do rezultatów, współpraca w zespole;
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • szkolenia z zakresu ubezpieczeń społecznych, prawa pracy, rachunkowości;
  • umiejętność obsługi programów kadrowo-płacowych i finansowo-księgowych z linii Progman oraz innych programów Płatnik, Trezor, Buza oraz umiejętność obsługi systemów bankowości elektronicznej NBP;
  • znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych i rachunkowości oraz zamówień publicznych.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-05-04
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    21/04/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi