Rodzaj pracy: Pełny etat
Rodzaj umowy: Na czas określony
Ilość wakatów: 1
Minimalne doświadczenie: 2 lata
Wykształcenie: Wyższe licencjackie
Branża: Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa, Praca Finanse, Praca Administracja biurowa, Praca Administracja / Sekretariat
IN TEMPORIS POLSKA Sp. z o.o., dzięki ponad dziesięcioletniemu doświadczeniu (należąc do Grupy IN TEMPORIS EUROPE SRL z siedzibą we Francji), doradza i zarządza projektami z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Zapewniamy naszym Klientom partnerską współpracę opartą na jasnych zasadach. Doświadczony i wyspecjalizowany zespół, cechuje przyjazne i profesjonalne podejście do pracowników. In Temporis Polska Sp. z o.o. figuruje w Rejestrze Agencji Zatrudnienia pod numerem rejestracyjnym 1954.
Aktualnie dla naszego Klienta, reprezentującego sektor przemysłowy, poszukujemy Kandydatów na stanowisko:
Samodzielny Księgowy / Główny Księgowy
(praca na czas określony - 23 miesiące)
Zakres obowiązków:
- analiza aktualnych wyników finansowych firmy w porównaniu z zamierzonymi celami pod kątem np. wielkości i wartości sprzedaży, wpływów od klientów, wyników w odniesieniu do grup produktów, jak i poszczególnych produktów, kosztów zmiennych i stałych, kosztów nieplanowanych, zmian wartości walut etc.,
- analiza realizacji planów finansowych,
- nadzorowanie pracy działu księgowości,
- kontrola dekretowania i wprowadzania danych do systemu księgowego,
- sporządzanie deklaracji podatkowych (VAT, CIT),
- sporządzanie sprawozdań dla instytucji zewnętrznych (NBP, US) oraz nadzór nad sporządzaniem sprawozdań do GUS,
- nadzór dla sporządzaniem raportów do strefy ekonomicznej,
- nadzorowanie płatności (wystawianie czeków, przelewy) wobec banków i innych instytucji finansowych, dostawców i firm usługowych, w serwisach, z których korzysta przedsiębiorstwo,
- kontrola systemu wypłat wynagrodzeń pracowniczych, premii oraz zwrotów kosztów związanych z wykonywaniem pracy np. delegacje,
- nadzorowanie administracją środków pieniężnych dostępnych w kasie,
- nadzorowanie wpływów finansowych pod kątem terminów płatności przez klientów,
- koordynacja działań przypominających klientom o uregulowaniu zaległych płatności, jak również inicjowanie procesów windykacyjnych,
- kontrola dokumentacji transakcji finansowych np. spłaty długów i wierzytelności, przepływy gotówkowe, transfery środków do rezerwy etc.,
- kontrola kosztów działalności firmy,
- nadzorowanie prowadzenia rachunku kosztów i wyników, zysków i strat,
- odpowiedzialność za wewnętrzną rewizję ksiąg,
- przygotowywanie comiesięcznych raportów dla Grupy (raport konsolidacyjny wg MSSF / MSR) oraz nadzór przygotowania uzupełniających raportów przydzielonych pozostałym osobom z działu finansowego,
- udział w tworzeniu rocznego sprawozdania finansowego,
- współpraca z audytorem zewnętrznym w trakcie kontroli,
- udział w tworzeniu rocznego budżetu finansowego,
- przygotowywanie krótkoterminowych (comiesięcznych) prognoz finansowych (rachunek zysków i strat w układzie Grupowym),
- przygotowanie innych raportów na życzenie Zarządu, Dyrektora Zarządzającego i Dyrektora Finansowego,
- współpraca z innymi działami, w celu sygnalizowania problemów finansowych i sugestii, co do ich rozwiązania.
Wymagania i kompetencje zawodowe:
- wykształcenie wyższe ekonomiczne, preferowane finanse i rachunkowość,
- kilkuletnie doświadczenie w księgowości na stanowisku kierowniczym w firmie produkcyjnej,
- praktyczna wiedza z zakresu zarządzania finansami,
- bardzo dobra znajomość aktualnego prawa podatkowego i bilansowego,
- bardzo dobra znajomość specjalistycznych aplikacji księgowo-finansowych,
- znajomość polskich i międzynarodowych standardów raportowania,
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego,
- praktyczna znajomość zintegrowanego systemu produkcyjno-księgowego (mile widziany SAP),
- doświadczenie w relacjach z audytorami, urzędami.
Wymagania osobowościowe:
- wysoko rozwinięte umiejętności analitycznego myślenia,
- umiejętność zrozumiałego przedstawiania danych finansowych, jasnego formułowania wniosków,
- zdolność rozwiązywania problemów i umiejętności taktyczne,
- odpowiedzialność, skrupulatność, rzeczowość i uczciwość,
- umiejętność zarządzania zespołem,
- dobry poziom komunikacji interpersonalnej,
- umiejętność pracy pod presją czasu,
- wysoka kultura osobista i samodzielność.
Nasz Klient oferuje:
- pracę w dynamicznie rozwijającej się firmie z mocną pozycją na rynku.
- możliwość podniesienia kwalifikacji zawodowych poprzez udział w realizacji zadań działu księgowości,
- umowa o pracę lub kontrakt oraz atrakcyjne wynagrodzenie,
- pakiet relokacyjny, niezbędne narzędzia pracy.