Opis stanowiska pracy


Komenda Miejska Policji w Krakowie

Komendant Miejski Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

radca prawny

Komenda Miejska Policji w Krakowie
ul. Siemiradzkiego 24
31-137 Kraków

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Wykonywanie pomocy prawnej dla Kierownictwa KMP w Krakowie, a w szczególności opinii prawnych i doradztwo prawne
  • Zastępstwo prawne Komendanta Miejskiego Policji w postępowaniach przed sądami powszechnymi Sądem Najwyższym, Sądami administracyjnymi i innymi organami orzekającymi
  • Udzielanie porad, wyjaśnień i konsultacji policjantom i pracownikom komórek organizacyjnych KMP w zakresie stosowania prawa w związku z wykonywaniem czynności słuzbowych
  • Uzgadnianie i opiniowanie pod względem prawnym projektów aktów prawnych oraz opiniowanie umów i innych aktów prawnych, z którymi związane są zobowiązania lub prawa majątkowe KMP, a także uczestniczenie w szczególnie uzasadnionych przypadkach w prowadzonych rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie umowy
  • Badanie zasadności prawnej zgłaszanych roszczeń odszkodowawczych i przedstawianie wniosków co do ich sposobu załatwienia
  • Opiniowanie pod względem prawnym projektów przepisów służbowych Komendanta Miejskiego Policji oraz projektów porozumień
  • Analizowanie orzecznictwa w sprawach cywilnych i administracyjnych
  • Utrzymywanie kontaktów z Zespołem Prawnym KWP, Biurem Prawnym KGP, prawnikami świadczącymi zewnętrzną obsługę prawną KMP w Krakowie


Warunki pracy

Obsługa prawna Komendanta Miejskiego Policji w Krakowie. Praca administracyjno-biurowa.
- obsługa urządzeń biurowych: komputer, drukarka, kserokopiarka, telefon,
- praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy,
- wymuszona pozycja ciała,
- praca przy sztucznym, naturalnym oświetleniu,
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
- praca w pomieszczeniu usytuowanym na II piętrze oraz częściowo w terenie niejednokrotnie w miejscach nie przystosowanych dla osób niepełnosprawnych (sądy i inne organy i instytucje)


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Aplikacje mogą być składane tylko w formie pisemnej. W liście motywacyjnym należy podać stanowisko, komórkę organizacyjną oraz nr ogłoszenia. Aplikacje nie spełniające wymagań, jak również złożone po terminie (tj. po 16.12.2016r.) nie będą rozpatrywane. Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną poinformowani telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o ich terminie (prosimy o podanie aktualnych numerów telefonów i adresów e-mail). Do składania dokumentów zachęcamy osoby niepełnosprawne.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Oferty odrzucone nie będą odsyłane kandydatom. Dodatkowe informacje w kwestii naboru można uzyskać pod nr tel. (12) 61-52-514.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe prawnicze

doświadczenie zawodowe/staż pracy

2 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze związanym z obsługą prawną

pozostałe wymagania niezbędne:

  • uprawnienia radcy prawnego, wpis na listę radców prawnych
  • znajomość przepisów (prawa administracyjnego, cywilnego, pracy i ubezpieczeń społecznych, ustawy o Policji, przepisów wykonawczych i przepisów resortowych)
  • umiejętność stosowania prawa w praktyce
  • umiejętność szybkiego działania, rozwiązywania problemów
  • samodzielność, umiejętność organizacji pracy, nawiązywania kontaktów
  • umiejętność obsługi komputera
  • posiadanie aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa o klauzuli Tajne albo zgoda na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • Życiorys/CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
    • kopia dokumentu potwierdzającego ukończenie aplikacji radcowskiej i wpis na listę radców prawnych
    • kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą Tajne lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2016-12-16
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    05/12/2016
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi