Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

naczelnik wydziału

Ministerstwo Edukacji Narodowej
al. J.Ch. Szucha 25
00-918 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Kierowanie pracą wydziału, organizowanie i nadzorowanie jej, w celu zapewnienia prawidłowego i sprawnego przebiegu procesów skutkujących podziałem pomiędzy jednostki samorządu terytorialnego części oświatowej subwencji ogólnej w zakresie wysokości planowanych i ostatecznych kwot części oświatowej subwencji ogólnej, w tym rezerwy.
  • Prowadzenie analiz finansowych dotyczących części oświatowej subwencji ogólnej oraz wydatków z budżetów jednostek samorządu terytorialnego na zadania oświatowe.
  • Koordynowanie współpracy departamentów Ministerstwa Edukacji Narodowej z jednostkami samorządu terytorialnego, organizacjami tych jednostek oraz ze stroną samorządową Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.
  • Opiniowanie projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów związanych ze sprawami finansowania oświaty w ramach części oświatowej subwencji ogólnej, koordynowanie oraz nadzorowanie spraw związanych z przygotowywaniem projektów odpowiedzi na interpelacje, interwencje i zapytania poselskie oraz pisma przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego i innych podmiotów.
  • Uczestniczenie w konferencjach oraz spotkaniach z przedstawicielami jednostek samorządu terytorialnego oraz organizacjami tych jednostek.
  • Przygotowywanie projektów informacji, opracowań, opinii, stanowisk, zestawień, sprawozdań w zakresie prowadzonych spraw.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
• krajowe wyjazdy służbowe,
• częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
narzędzia i materiały pracy – komputer i inne urządzenia biurowe
możliwość poruszania się po budynku: windy i toaleta przystosowane dla osób niepełnosprawnych,
w razie potrzeby do wykorzystania schodołaz.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne.
Oferty złożone po terminie (decyduje data stempla pocztowego) lub oferty niekompletne (tj. niezawierające prawidłowych i podpisanych oświadczeń oraz wszystkich wymaganych dokumentów wymienionych w „wymaganych dokumentach i oświadczeniach”), zostaną odrzucone.
Zachęcamy do skorzystania ze wzorów oświadczeń, które są dostępne na stronie BIP MEN, w zakładce "Praca" ”wzory oświadczeń do naboru”, hiperłącze: Praca/Wzory oświadczeń do naboru
Przekazanie kopii dokumentów wymienionych w części „kopie innych dokumentów i oświadczenia” nie jest obowiązkowe. Kopie te stanowią jednak podstawę potwierdzenia spełniania wymagań dodatkowych zawartych w ogłoszeniu.
W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Zachęcamy do składania cv w formacie Europass - http://europass.cedefop.europa.eu/pl/documents/curriculum-vitae
Kandydaci zakwalifikowani do dalszych etapów naboru zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailem o ich terminie.
Nadesłane oferty, z wyjątkiem oferty wybranego kandydata, zostaną komisyjnie zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 22 34-74-852, 34-74-244 lub 34-74-170.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

5 lat doświadczenia zawodowego
w obszarze analiz finansowych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość prawa oświatowego
  • znajomość ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w zakresie finansowania zadań oświatowych
  • znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
  • znajomość rozporządzeń ministra właściwego ds. oświaty i wychowania w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego
  • znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
  • umiejętność zarządzania zespołem
  • umiejętność tworzenia analiz finansowych
  • umiejętność obsługi aplikacji komputerowych (arkusz kalkulacyjny na zaawansowanym poziomie, edytor tekstów, Power Point)
  • zdolności analityczne
  • komunikatywność
  • umiejętność argumentowania, formułowania wniosków i proponowania rozwiązań
  • umiejętność współpracy
  • kreatywność
  • samodzielność
  • umiejętność efektywnego działania w sytuacjach trudnych i pod presją czasu
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • ukończenie szkolenia/kursu z zakresu finansów publicznych
  • znajomość języka angielskiego lub innego języka nowożytnego na poziomie B1
  • umiejętność zbierania, opracowywania, przetwarzania i analizowania różnorodnych informacji
  • umiejętność obsługi systemów informacji prawnej
  • umiejętność obsługi systemu elektronicznego zarządzania dokumentami (EZD)
  • umiejętność wystąpień publicznych


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopia dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia/kursu z zakresu finansów publicznych
  • kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego lub innego języka nowożytnego na poziomie B1 lub oświadczenie o znajomości pożądanego języka

  • Dokumenty należy złożyć do: 2016-12-20
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    08/12/2016
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi