#

Lead Business Analyst

ALTEN Polska

Kraków, małopolskie

ALTEN Polska
Wiele możemy napisać o tym, jaką firmą jest ALTEN Polska i dlaczego warto z nami współpracować. Cenimy jednak Twój czas, więc chętnie opowiemy Ci o tym na rozmowie rekrutacyjnej.

Jesteśmy częścią międzynarodowej grupy ALTEN skupiającą na całym świecie ponad 28 000 wybitnych specjalistów z dziedziny Inżynierii oraz IT, którzy realizują najbardziej innowacyjne projekty technologiczne dla naszych Partnerów biznesowych (najnowsze samoloty pasażerskie? Jasne! Zaawansowane systemy dla największych korporacji? Oczywiście! To może jeszcze przemysł kosmiczny? Cóż…tak!). Zespół, który tworzymy, to profesjonaliści, którzy z zaangażowaniem i znajomością potrzeb rynku codziennie udowadniają, iż grupa ALTEN jest światowym liderem usług konsultingu inżynieryjno-technologicznego. W pracy bardzo ważna jest dla nas atmosfera, którą sami tworzymy. Zależy nam na dzieleniu się wiedzą, otwartości oraz pomysłowości.

Lead Business Analyst

Od: ALTEN Polska
Miejsce pracy: Kraków

Rodzaj pracy: Pełny etat

Rodzaj umowy: Na czas nieokreślony

Ilość wakatów: 1

Minimalne doświadczenie: Od 3 do 5 lat

Wykształcenie: Wyższe licencjackie

Branża: Praca IT - Programowanie / Analizy

ALTEN Polska

Currently, we are looking for a Lead Business Analyst who will carry out a project for our Client - one of the largest banking and financial services organizations in the world, providing a comprehensive range of financial services to around 60 million customers.

Main tasks

 

  • Translating business requirements into more technical, functional specifications / requirements; clearly and accurately describing the essential technical requirements needed to meet business requirements.
  • Analysing and capturing functional & non-functional specification / requirements for Finance and/or Product Control’s long-term (strategic) and short-term projects.
  • Working closely with the Business, Change Management and System Developers to understand and clarify business / data requirements in order to define functional and non-functional requirements / specification as well as business rules for Finance systems, e.g. P&L / Balance Sheet reporting, Accounting, sub ledger and Regulatory Reporting
  • Analysing and capturing business processes, systems, data and data flows between systems.
  • Understanding the Finance business process, systems, and data flows from Front to Back.
  • Developing proof-of-concept or prototypes to help crystallise business rules, processes and functions
  • Seeking opportunities to make the Finance’s business processes more effective and efficient across business lines and regions
  • Seeking opportunities to make Finance system components / application functions more consistent, standardised and reusable ultimately encouraging more consistent business processes
  • Reviewing and manipulating trade and market data to understand the variety of scenarios that need to be catered for and prepare test packs
  • Providing input to test plans and testing strategies
  • Providing input to design discussions and project planning meetings
  • Understanding the direction of Finance’s strategic architecture and seek opportunities to promote and accelerate it

 

Requirements

 

  • Disciplined and methodical approach to analysis with a software engineering or computer science background (either at degree level or working for a software company)
  • Experience of analysis techniques / methodology
  • Good understanding of the Project Lifecycle
  • Experience of Product Control / Financial Control processes (>2 Years)
  • Experience in translating business requirements; capturing, analysing and documenting functional & non-functional specifications / requirements (>2 years)
  • Broad knowledge of financial instruments / products; such as fungibles (e.g. bonds) and non-fungibles (e.g. derivatives) across interest rate, fx, credit and/or equity businesses
  • Experience working within large/strategic and small/tactical projects (>3 years)
  • Experience in prototyping or rapid application development or iterative development (>1 year)
  • Understanding of Product Control, Financial Control and/or Regulatory processes and workflow (>2 years)
  • Understanding of the Change Management process, Project Lifecycle, analysis techniques / methodology (>2 years)
  • Experience in MS Access, Excel & Oracle or Sybase or SQL Server SQL (>1 year)

 

Optional skills

 

  • Ability to work in a team
  • Strong analytic skills
  • Communication and interpersonal skills

We offer

 

  • Individual approach to each employee
  • Possibility to choose type of contract (b2b also)
  • Benefit package (MultiSport card, private medical care)
  • Work in an international environment
  • Stable and long-term cooperation
  • Unlimited growth and development opportunity
  • Opportunity to work with a leading provider of engineering and technology consultancy in Europe (Alten Group)
  • Referral program
  • Social events
  • Relocation support & relocation package
ALTEN Polska

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi