Opis stanowiska pracy


Wyższy Urząd Górniczy w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor do spraw obsługi informatycznej archiwum w Biurze - Archiwum Dokumentacji Mierniczo-Geologicznej

Wyższy Urząd Górniczy
ul. Poniatowskiego 31
40-055 Katowice

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • monitorowanie działania wewnętrznej sieci i systemów operacyjnych oraz całości oprogramowania, kontrolowanie i przeprowadzanie bieżącej konserwacji sprzętu komputerowego, reprodukcyjnego i archiwizującego,
  • modyfikowanie i aktualizowanie baz danych dotyczących przejętych archiwalnych dokumentacji mierniczo-geologicznych, spisu udzielonych informacji o środowisku oraz warunków klimatycznych w składnicach archiwum,
  • opracowywanie i aktualizowanie publicznie dostępnego rejestru dokumentów zawierającego informacje o środowisku oraz wykazy, w których zamieszczane są dane o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie dostępnych w Archiwum Dokumentacji Mierniczo-Geologicznej,
  • monitorowanie pracy i zgłaszanie usterek urządzeń oraz systemów informatycznych, współdziałanie z Samodzielnym Wydziałem Informatyzacji WUG w zakresie wspomagania i fachowego doradztwa,
  • prowadzenie obsługi kancelaryjnej Biura, w tym: obsługa elektronicznego systemu obiegu dokumentów i poczty elektronicznej, przejmowanie i przekazywanie poczty do siedziby WUG, pobieranie i odprowadzanie opłaty za udzielone informacje o środowisku, wydawanie klientom sporządzonych informacji i przygotowanych materiałów do udostępnienia,
  • współdziałanie w modyfikowaniu i wdrażaniu nowych rozwiązań i technologii w dziedzinie informatyzacji archiwum,
  • przygotowywanie propozycji potrzeb Biura Archiwum Dokumentacji Mierniczo-Geologicznej WUG w zakresie zakupu sprzętu i oprogramowania komputerowego, specjalistycznego wyposażenia archiwistycznego.
  • skanowanie i przetwarzanie map w formę numeryczną, z użyciem programów graficznej obróbki obrazów wektorowych i bitmapowych.


Warunki pracy

• duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych,
• częsty i bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym,
• szkodliwe czynniki środowiska pracy przy archiwizowaniu dokumentacji (wirusy, bakterie, pasożyty, grzyby),
• narażenie na alergie, zakażenie górnych dróg oddechowych, choroby skóry lub podrażnienia,
• praca przy komputerze w pozycji siedzącej wymagająca wysiłku statycznego,
• wysiłek fizyczny związany z przemieszczaniem akt i dokumentacji, w tym umieszczony w szafach z koniecznością użycia drabiny,
• podczas pracy w archiwum praca przy sztucznym oświetleniu,
• sporadyczne podróże służbowe do miejsc, które mogą być niedostosowane do osób niepełnosprawnych,
• miejsce pracy usytuowane na parterze budynku,
• budynek Urzędu jest odpowiednio dostosowany dla osób niepełnosprawnych.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej
W ofercie należy podać dane kontaktowe - adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu.
Oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem.
Wzór oświadczenia zamieszczono na stronie internetowej www.wug.gov.pl.
Oferty otrzymane po terminie (decyduje data stempla pocztowego) lub oferty, które nie spełniają wymagań niezbędnych zostaną komisyjnie zniszczone bez informowania o tym kandydatów. Dokumenty złożone w aplikacji nie będą zwracane.
Zakwalifikowane kandydatki lub zakwalifikowani kandydaci zostaną powiadomieni pisemnie.
Informacja o metodach i technikach naboru:
- sprawdzenie wymagań formalnych i dodatkowych dotyczących doświadczenia zawodowego - analiza dokumentów;
- sprawdzenie wiedzy - test wiedzy;
- sprawdzenie umiejętności obsługi komputera - wykonanie zestawu czynności na komputerze;
- sprawdzenie kompetencji: samodzielność i inicjatywa, skuteczna komunikacja, myślenie analityczne - wywiad kompetencyjny,
- sprawdzenie dotychczasowego doświadczenia zawodowego - rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzona w sposób ustrukturyzowany.
Ponadto, w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzone zostaną dodatkowe wymagania obejmujące: umiejętność w zakresie – diagnozowania, rozwiązywania i usuwania problemów związanych z eksploatacją systemów (poczty elektronicznej, serwisów WWW, operacyjnych, zabezpieczeń, backupu) oraz urządzeń teleinformatycznych, znajomość obsługi GIS (Geographic Information System), znajomość obsługi programów do edycji plików graficznych.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (32) 736-18-13.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie w zakresie informatyki

doświadczenie zawodowe/staż pracy

6 miesięcy doświadczenia zawodowego
(powyżej) w zakresie informatyki lub geoinformatyki lub gospodarki przestrzennej lub geodezji

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Ogólna znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość ustawy o ochronie danych osobowych
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej oraz znajomość procedury administracyjnej
  • Umiejętność sprawnej obsługi komputera w środowisku Windows, w tym pakietu biurowego Office oraz programów – Access, typuCAD
  • Samodzielność i inicjatywa
  • Skuteczna komunikacja
  • Myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie (umiejętność) w zakresie – diagnozowania, rozwiązywania i usuwania problemów związanych z eksploatacją systemów (poczty elektronicznej, serwisów WWW, operacyjnych, zabezpieczeń, backupu) oraz urządzeń teleinformatycznych
  • Znajomość obsługi GIS (Geographic Information System)
  • Znajomość obsługi programów do edycji plików graficznych
  • Doświadczenie zawodowe w zakresie przetwarzania informacji lub baz danych lub grafiki komputerowej
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie podstawowym


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających powyżej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w zakresie informatyki lub geoinformatyki lub gospodarki przestrzennej lub geodezji (np. zaświadczenia pracy, świadectwa pracy, zakresy czynności, umowy cywilno-prawne itp.)
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadane obywatelstwo
  • W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających przeszkolenie (umiejętność) w zakresie – diagnozowania, rozwiązywania i usuwania problemów związanych z eksploatacją systemów (poczty elektronicznej, serwisów WWW, operacyjnych, zabezpieczeń, backupu) oraz urządzeń teleinformatycznych
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość obsługi GIS (Geographic Information System)
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość obsługi programów do edycji plików graficznych
  • Kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe w zakresie przetwarzania informacji lub baz danych lub grafiki komputerowej

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-01-04
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Wyższy Urząd Górniczy
    ul. Poniatowskiego 31
    40-055 Katowice
    Oferty, w zamkniętych kopertach
    z dopiskiem „Oferta pracy – AD/insp./4",
    należy wysyłać na ww. adres lub składać w Kancelarii Głównej.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    17/12/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi