Opis stanowiska pracy
Śląski Urząd Wojewódzki w KatowicachDyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
inspektor wojewódzkiŚląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- Prowadzenie postępowań administracyjnych w I instancji w zakresie regulacji stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa celem przygotowania projektów decyzji deklaratoryjnych na rzecz osób prawnych.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach: uzupełnienia treści decyzji co do rozstrzygnięcia lub pouczenia, sprostowania, zmiany, uchylenia decyzji lub wznowienia postępowania uwłaszczeniowego celem przygotowania projektów decyzji i postanowień.
- Przygotowywanie projektów zawiadomień celem powiadomienia wydziałów ksiąg wieczystych właściwych sądów rejonowych oraz właściwych organów prowadzących ewidencję gruntów i budynków o zmianie właściciela/użytkownika wieczystego nieruchomości.
- Obsługa klientów Urzędu celem udzielania im informacji i wyjaśnień dotyczących prowadzonych przez Oddział spraw.
- Udzielanie osobom trzecim (np. osoby fizyczne, osoby prawne, spółdzielnie mieszkaniowe, sądy, prezydenci, starostowie) odpowiedzi celem dostarczenia im informacji w sprawach dotyczących nieruchomości Skarbu Państwa będących przedmiotem wniosków uwłaszczeniowych osób prawnych.
- Udostępnianie informacji, w trybie przewidzianym ustawą o dostępie do informacji publicznej, z zakresu uwłaszczeń osób prawnych, celem realizacji złożonych wniosków.
- Przygotowywanie wniosków o wpis/wykreślenie hipoteki w celu zabezpieczenia wierzytelności Skarbu Państwa z tytułu odpłatnego nabycia budynków przez państwowe osoby prawne.
- Przygotowywanie materiałów oraz uczestniczenie w procedurach przetargowych celem wyłonienia rzeczoznawców majątkowych.
Warunki pracyPraca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera (z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie) oraz innych urządzeń biurowych (kserokopiarka, skaner, fax). Permanentna obsługa klienta zewnętrznego. Praca w terenie (dotyczy zadania nr 1 i 2). Zagrożenie korupcją. Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury). Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pomieszczeniu biurowym na IV piętrze w siedzibie Urzędu przy ul. Jagiellońskiej 25. Brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do budynku. Budynek wyposażony jest w windy osobowe. Na parterze znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Wzory oświadczeń wymaganych przy składaniu dokumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu: bip.katowice.uw.gov.pl, w zakładce ,,Praca ŚUW” (wzory oświadczeń).
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego).
Informacja o zakwalifikowaniu kandydatek/kandydatów do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie będzie przekazywana kandydatkom/kandydatom przez pracowników Biura Organizacyjno-Budżetowego drogą telefoniczną lub – w razie niemożności skontaktowania się w ten sposób – drogą elektroniczną (e – mail). Informację o niezakwalifikowaniu się do kolejnego etapu naboru, każda/y kandydatka/kandydat może pozyskać drogą telefoniczną. Oferty można odebrać w terminie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru. Po tym terminie Komisja zastrzega sobie prawo do zniszczenia dokumentów. Zachęcamy osoby niepełnosprawne do składania ofert.
Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy tez jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dodatkowe informacje, w tym informacje o wysokości proponowanego wynagrodzenia, można uzyskać pod numerem telefonu : (032) 20 – 77 - 246 lub (032) 20 - 77 - 796.
Planowany termin zatrudnienia: maj/czerwiec 2017 r.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracywykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej na stanowiskach związanych z gospodarką nieruchomościami lub/i prowadzeniem postępowań administracyjnych lub dwuletnie doświadczenie zawodowe w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych
pozostałe wymagania niezbędne:- znajomość ustaw: o gospodarce nieruchomościami, o księgach wieczystych i hipotece, o dostępie do informacji publicznej;
- znajomość ustaw: o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego ,,Polskie Koleje Państwowe” (art. 34-35 oraz 37a-37b), o zmianie ustawy o jednostkach badawczo-rozwojowych (art. 2), o systemie ubezpieczeń społecznych (art. 114), o restrukturyzacji hutnictwa żelaza i stali (art. 28-29), Prawo o szkolnictwie wyższym (art. 256), o radiofonii i telewizji (art. 66), o Polskiej Agencji Prasowej (art. 12), o Centralnym Ośrodku Badania Odmian Roślin Uprawnych (art. 18), o rezerwach strategicznych w zakresie przepisów dotyczących regulacji stanu prawnego nieruchomości (art. 61), o transporcie kolejowym (art.4, 8), Prawo geodezyjne i kartograficzne (art.23);
- znajomość rozporządzeń Rady Ministrów: w sprawie przepisów wykonawczych dotyczących uwłaszczania osób prawnych nieruchomościami będącymi dotychczas w ich zarządzie lub użytkowaniu, w sprawie sposobu potwierdzania posiadania przez przedsiębiorstwo państwowe PKP gruntów będących własnością Skarbu Państwa w tym rodzajów dokumentów stanowiących dowody w tych sprawach, w sprawie sposobu potwierdzania posiadania przez huty gruntów będących własnością Skarbu Państwa, w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego;
- znajomość Kodeksu cywilnego (w zakresie prawa rzeczowego oraz postępowań spadkowych);
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów;
- komunikacja;
- współpraca.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe- znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie;
- znajomość ustawy o służbie cywilnej w zakresie statusu członka korpusu służby cywilnej;
- znajomość Statutu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach;
- myślenie analityczne;
- radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaDokumenty należy złożyć do: 2017-04-28
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu