Opis stanowiska pracy


Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor wojewódzki

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przeprowadzanie kontroli administracyjnej projektów współpracy transgranicznej, w tym kontroli ex – ante i ex-post zamówień publicznych, kontroli wniosków o płatność oraz raportów z trwałości celem potwierdzenia ich prawidłowej realizacji i akceptacji do wypłaty środków pochodzących z Unii Europejskiej (UE) oraz budżetu państwa.
  • Przeprowadzanie kontroli na miejscu realizacji projektów, w tym kontroli planowych, kontroli doraźnych, kontroli trwałości, wizyt monitorujących celem potwierdzenia na miejscu prawidłowej realizacji projektów realizowanych w ramach programów współpracy transgranicznej.
  • Opracowywanie analiz, opinii oraz procedur wdrażania, w tym aktualizowanie procedur dla programów i projektów współpracy transgranicznej realizowanych w ramach Europejskiej Współpracy Terytorialnej (EWT) celem przekazania ich instytucjom programowym oraz dostosowania dokumentów do zmieniających się przepisów prawa i wymogów Instytucji Zarządzających oraz przepisów wewnętrznych Urzędu.
  • Przeciwdziałanie i zapobieganie wystąpieniu nieprawidłowości na szkodę UE i budżetu państwa, w tym przeprowadzanie szkoleń i konsultacji w celu udzielenia pomocy beneficjentom.
  • Przygotowywanie raportów związanych z wykrytymi nieprawidłowościami i wykonywanie zadań związanych z odzyskiwaniem i nakładaniem korekt finansowych w celu odzyskania kwot nienależnie wypłaconych z budżetu UE oraz budżetu państwa.
  • Weryfikowanie poziomu współfinansowania wydatków z budżetu państwa i rozliczanie rezerwy celowej budżetu państwa w celu przekazania beneficjentom środków na współfinansowanie projektów realizowanych w ramach EWT.
  • Opracowywanie informacji i sprawozdań niezbędnych do celów statystycznych i ewaluacji dla instytucji programowych w celu zapewnienia właściwej realizacji polityki informacyjnej oraz badania efektywności programów współpracy transgranicznej w ramach EWT.


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie. Kontakty zewnętrzne z beneficjentami projektów współpracy terytorialnej w tym Euroregiony (Olza, Beskidy, Silesia) w celu roboczych uzgodnień związanych z dosłaniem dokumentów, wyjaśnieniem wątpliwości beneficjentów. Praca w terenie – kontrole na miejscu realizacji projektów w ich trakcie lub na zakończenie, kontrola projektów spoza administracji np. stowarzyszeń, fundacji, szkół oraz kontrole w urzędach wszystkich szczebli jednostek samorządu terytorialnego. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe. Zagrożenie korupcją.
Siedziba Wydziału – budynek przy ul. Powstańców 41 A – bez barier architektonicznych, wyposażony w windę osobową, odpowiednio dostosowane toalety. Wejście do budynku wyposażone w podjazd. Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pomieszczeniu biurowym na IV piętrze.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Wzory oświadczeń wymaganych przy składaniu dokumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu: bip.katowice.uw.gov.pl, w zakładce ,,Praca ŚUW” (wzory oświadczeń).
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data dostarczenia do Urzędu).
Informacja o zakwalifikowaniu kandydatek/kandydatów do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie będzie przekazywana kandydatkom/kandydatom przez pracowników Biura Organizacyjno-Budżetowego drogą telefoniczną lub – w razie niemożności skontaktowania się w ten sposób – drogą elektroniczną (e – mail).
Informację o niezakwalifikowaniu się do kolejnego etapu naboru, każda kandydatka/każdy kandydat może pozyskać drogą telefoniczną. Oferty można odebrać w terminie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru. Po tym terminie Komisja zastrzega sobie prawo do zniszczenia dokumentów. Zachęcamy osoby niepełnosprawne do składania ofert.
Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, można uzyskać pod numerami telefonów:
(032) 20-77-246 lub (032) 20-77-796.
Planowany termin zatrudnienia: luty/marzec 2017


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
na stanowiskach związanych z prowadzeniem lub/i rozliczaniem inwestycji budowlanych lub/i przeprowadzaniem zamówień publicznych lub/i prowadzeniem kontroli finansowej lub/i kontroli w zakresie zamówień publicznych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość Rozporządzenia PE nr 1299/2013, Rozporządzenia PE nr 1303/2013, Rozporządzenie KE nr 481/2014
  • znajomość wytycznych dotyczących kwalifikowania wydatków i projektów w ramach programów współpracy transgranicznej Europejskiej Współpracy Terytorialnej realizowanych z udziałem Polski w latach 2007-2013
  • znajomość dokumentów programowych odrębnych dla każdego z poszczególnych programów operacyjnych: POWT 2007 – 2013 CZ-PL, PWT 2007 - 2013 PL-SK, Interreg VA CZ-PL, Interreg VA PL-SK, w tym: Podręcznika beneficjenta dofinansowania Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska Rzeczpospolita Polska 2007 – 2013, Wspólnej metodologii procesu kontroli dla Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska Rzeczpospolita Polska 2007 – 2013, Wytycznych w zakresie kontroli pierwszego stopnia w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska-Republika Słowacka 2007 - 2013, pakietu aplikacyjnego dla Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013, Wytycznych dla Krajowego Kontrolera w programach Europejskiej Współpracy Terytorialnej 2014-2020, Podręcznika Wnioskodawcy Program Interreg VA Republika Czeska –Polska
  • znajomość ustaw: Prawo zamówień publicznych, o rachunkowości, o finansach publicznych, o podatku od towarów i usług, Prawo budowlane, o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020
  • znajomość rozporządzeń dotyczących rozliczania podróży służbowych (obowiązujących od 2007 r.)
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • komunikacja
  • współpraca
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość języków obcych: czeski lub/i angielski na poziomie komunikatywnym
  • znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej w zakresie statusu członka korpusu służby cywilnej
  • znajomość Statutu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach
  • kreatywność
  • myślenie analityczne
  • orientacja na klienta


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-01-26
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    22/01/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi