Opis stanowiska pracy


Główny Urząd Statystyczny w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista w Wydziale Kontroli w Gabinecie Prezesa

Główny Urząd Statystyczny
Aleja Niepodległości 208
00-925 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzenie, w imieniu Prezesa GUS/Dyrektora Generalnego GUS, kontroli w jednostkach służb statystyki publicznej, w tym w GUS, w celu dostarczenia informacji o stanie realizacji ich zadań w jednostkach służb statystyki publicznej, w tym w GUS.
  • Przeprowadzanie kontroli pozaplanowych, w imieniu Prezesa GUS/Dyrektora Generalnego GUS, w jednostkach służb statystyki publicznej, w tym w GUS, w celu dostarczenia informacji o stanie realizacji ich zadań w jednostkach służb statystyki publicznej, w tym w GUS.
  • Rozpatrywanie skarg i wniosków wpływających do Prezesa GUS (z wyłączeniem wniosków o udostępnienie informacji statystycznych) i ich ewidencjonowanie, w celu usprawnienia pracy i zapobiegania nieprawidłowościom.
  • Współpraca w przygotowywaniu analizy ryzyka oraz dokumentacji z przeprowadzonej kontroli w celu zapewnienia sprawnej realizacji zadań jednostki/komórki.
  • Współpraca w przygotowaniu propozycji analiz ze stwierdzonych w toku kontroli nieprawidłowości z podaniem przyczyn, w zakresie ujednolicenia działań w jednostkach/komórkach w celu poprawy jakości ich funkcjonowania.


Warunki pracy

– Praca administracyjno-biurowa.
– Praca w terenie.
– Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
– Zagrożenie korupcją.
– Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
– Praca przy komputerze.
– Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy wyposażone są w informację głosową oraz oznakowanie dla osób niewidomych, natomiast nie są dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich w zakresie usytuowania poręczy i tablicy przyzywowej. W budynku znajduje się 5 toalet przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Wynagrodzenie brutto: 4 792 + dodatek stażowy.

Dokumenty można składać:
1) w formie papierowej na adres Urzędu lub osobiście w skrzynce znajdującej się w holu GUS, oznaczonej „Oferty kandydatów do pracy w GUS” w godzinach pracy Urzędu 8:15-16:15 w zamkniętych kopertach lub
2) w formie elektronicznej za pośrednictwem: Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) albo poczty elektronicznej na adres rekrutacja@stat.gov.pl. W przypadku przesyłania dokumentów za pośrednictwem poczty elektronicznej należy przesłać skany własnoręcznie podpisanych oświadczeń. Kandydatki/kandydaci, którzy składają dokumenty za pośrednictwem poczty elektronicznej, dopuszczeni do udziału w naborze, są zobowiązani dostarczyć oryginały własnoręcznie podpisanych oświadczeń najpóźniej w dniu rozmów kwalifikacyjnych.

Imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze. Kandydatki/kandydaci spełniający wymagania formalne o kolejnych etapach naboru zostaną poinformowani telefonicznie lub e-mailem.
Oferty złożone po terminie oraz oferty rozpatrzone negatywnie zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu procedury naboru. Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: http://bip.stat.gov.pl/ogloszenia/wolne-stanowiska-pracy/glowny-urzad-statystyczny/.

Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE”. W związku z tym informujemy, że aplikacje kompletne to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego, z wyjątkiem certyfikatów potwierdzających znajomość języka obcego wymienionych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz.U. Nr 218, poz. 1695).

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (22) 608 30 95, 608 30 42, 608 33 29, 449 40 91, 608 40 42.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Do składania dokumentów zachęcamy osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Doświadczenie zawodowe: 3 lata
  • Uprawnienie do dostępu do informacji niejawnych, oznaczonych klauzulą co najmniej „zastrzeżone” lub wyrażenie zgody na poddanie się procedurze postępowania sprawdzającego
  • Znajomość ustawy o statystyce publicznej
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość aktów prawnych i innych regulacji związanych z: funkcjonowaniem kontroli w administracji rządowej, rozpatrywaniem skarg i wniosków, ochroną danych osobowych, finansami publicznymi, rachunkowością, przepisami prawa pracy, zamówieniami publicznymi oraz kpa
  • Umiejętność obsługi komputera (MS Office)
  • Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • Poszukiwanie informacji
  • Rzetelność
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Komunikacja interpersonalna
  • Komunikacja pisemna
  • Współpraca
  • Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • 2 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z przeprowadzaniem kontroli lub w pracy w administracji publicznej
  • Szkolenia w zakresie: przeprowadzania kontroli, systemu kontroli zarządczej i analizy ryzyka, funkcjonowania statystyki publicznej, funkcjonowania administracji publicznej i służby cywilnej
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
  • Umiejętność zdobywania i przekazywania wiedzy


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie 3 lat doświadczenia zawodowego/stażu pracy
  • kopie poświadczenia uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oznaczonych klauzulą co najmniej „zastrzeżone” lub wyrażenie zgody na poddanie się procedurze postępowania sprawdzającego
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia wyższego ekonomicznego lub prawniczego
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie 2 lat doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z przeprowadzaniem kontroli lub w pracy w administracji publicznej
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie szkoleń z: przeprowadzania kontroli, systemu kontroli zarządczej i analizy ryzyka, funkcjonowania statystyki publicznej, funkcjonowania administracji publicznej i służby cywilnej
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie komunikatywnym lub oświadczenie o znajomości języka angielskiego na poziomie komunikatywnym

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-06-06
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    28/05/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi