Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista

Warszawa ul. Chałubińskiego 4/6,
00-928 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przygotowywanie i wdrażanie rozwiązań systemowych w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego, w tym analizowanie krajowych i zagranicznych aktów prawnych oraz ocena ich funkcjonowania, przygotowywanie projektów aktów normatywnych
  • Przygotowywanie i wdrażanie przepisów aktów wykonawczych w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego - poziomu lokalnego
  • Analizowanie projektów aktów normatywnych oraz założeń do projektów ustaw mających wpływ, tak pośredni, jak i bezpośredni, na ład przestrzenny i kształtowanie struktur przestrzennych
  • Dokonywanie wyjaśnień o charakterze interpretacyjnym w zakresie planowania przestrzennego oraz udzielanie odpowiedzi na indywidulane pytania, w tym zapytania posłów i senatorów, interpelacje posłów i senatorów, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich
  • Przygotowywanie opracowań dotyczących systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego
  • Przekazywanie (w rożnych formach) informacji o toczących się pracach, przyjętych rozwiązaniach i sposobach wykonywania przepisów prawa w celu popularyzowania wiedzy z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego
  • Dokonywanie analiz obecnego stanu w zakresie systemu planowania przestrzennego, sposobu i warunków funkcjonowania instytucji, procedur i instrumentów mających wpływ na ład przestrzenny, kształtowanie się struktur przestrzennych, kosztów funkcjonowania systemu, jak również analizy wpływu funkcjonowania systemu na procesy inwestycyjne i ich bezpieczeństwo (pewność), w tym analiza obowiązujących dokumentów planowania przestrzennego (plany miejscowe, studia, decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu)
  • Udział w pracach legislacyjnych dotyczących opracowania międzynarodowych i unijnych przepisów (np. dyrektyw) i umów.


Warunki pracy

Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynku „A” i „B” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach „A”, „B” i „C” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
• winda w budynku „A” i „B” dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych
• brak podjazdu dla niepełnosprawnych przy wejściu do niektórych sal konferencyjnych
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
• praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
• reprezentowanie urzędu na zewnątrz
• krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
• nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Do udziału w naborze zachęcamy osoby posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych jest Minister Infrastruktury i Budownictwa.
Aplikacje można również przesyłać mailowo na adres: rekrutacja@mib.gov.pl (wymagane w ogłoszeniu oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane przez osoby aplikujące i przesłane w formie skanu).
Dokumenty załączane przez kandydatów do oferty, wystawione w języku obcym, winny być przetłumaczone na język polski.
Wzór wymaganych oświadczeń jest dostępny na stronie internetowej http://mib.bip.gov.pl w zakładce Praca. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane. Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone. Osoby zakwalifikowane będą informowane telefonicznie lub e-mailem o terminie kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 630-16-25.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe na kierunku prawo

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego


pozostałe wymagania niezbędne:

  • Doświadczenie zawodowe: 3 lata w obszarze tworzenia lub opiniowania aktów normatywnych
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • Znajomość zasad techniki prawodawczej
  • Znajomość procesu legislacyjnego
  • Znajomość przepisów związanych z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym
  • Umiejętności analityczne
  • Kreatywność
  • Umiejętność współpracy
  • Skuteczna komunikacja
  • Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
  • Ukończona aplikacja legislacyjna
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • Życiorys/CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie ukończonej aplikacji legislacyjnej
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego – np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego)
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2016-11-04
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    04/11/2016
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi