Opis stanowiska pracy


Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Węgrowie

Komendant poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny księgowy

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej
ul. Strażacka 4
07-100 Węgrów

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • • sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta powiatowego nad gospodarką finansową, prowadzenie rachunkowości komendy powiatowej,
  • • prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
  • • analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy powiatowej,
  • • prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych),
  • • nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy powiatowej,
  • • sporządzanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu, rocznego bilansu w obowiązujących terminach i ich analiz,
  • • opracowywanie projektu budżetu na podstawie analizy wykonania budżetu,
  • • prowadzenie dokumentacji ubezpieczeniowej ZUS, podatkowej oraz sporządzanie sprawozdań do GUS,
  • • obsługiwanie programów: bankowość elektroniczna, kadrowo-płacowy, finansowy, Płatnik, PUE-ZUS,GUS,
  • • dokumentowanie i ewidencjonowanie wpływów świadczeń pieniężnych,
  • • prowadzenie spraw z zakresu ZUS i ubezpieczeń pracowniczych,
  • • sporządzanie i prowadzenie ewidencji list płac oraz kart wynagrodzeń,
  • • archiwizowanie dokumentacji związanej ze stanowiskiem pracy.


Warunki pracy

- praca siedząca z przewagą wysiłku umysłowego,
- praca wymagająca szczególnej koncentracji,
- praca wymagająca sprawności rąk i wymuszonej pozycji,
- praca wymagająca dobrej ostrości wzroku,
- praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych
- praca biurowa na pierwszym piętrze w budynku bez windy i bez podjazdu,
- praca przy komputerze powyżej 4 godz. na dobę,
- brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych,
- oświetlenie sztuczne i naturalne


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Przewidywany termin zatrudnienia 1 lipiec 2017r.
Ogłoszenia o naborze i przebiegu rekrutacji zamieszczone zostaną na stronie internetowej Komendy Powiatowej PSP w Węgrowie: www.straz.wegrow.pl

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: średnie Kandydaci muszą spełniać jeden z poniższych warunków:
a) ukończyć ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadać co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
b) ukończyć średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiadać co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
c) być wpisanym do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d) posiadać certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.


doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego


pozostałe wymagania niezbędne:

  • a) ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego
  • b) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystać z pełni praw publicznych,
  • c) nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
  • d) posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego,
  • e) cieszy się nieposzlakowaną opinią,
  • f) zna przepisy związane z działalnością jednostek budżetowych,
  • g) zna przepisy ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
  • h) zna ustawy: o finansach publicznych , o rachunkowości, o zamówieniach publicznych, o ubezpieczeniach społecznych, ustaw podatkowych, o Państwowej Straży Pożarnej, o służbie cywilnej,
  • i) zna program finansowo-księgowy, płacowy, Płatnika ZUS oraz bankowości elektronicznej,
  • j) posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej w przypadku mężczyzn.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • • prawo jazdy kat. „B”,
  • staż pracy w księgowości jednostki budżetowej


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • - oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • - oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
  • - oświadczenia kandydata o zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • - oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za przestępstwa przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów,
  • - kopie dokumentów, świadectw o odbytych przeszkoleniach, zdobytych kwalifikacjach i innych umiejętnościach.
  • - kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym,
  • - kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów,
  • - kopie świadectw pracy,
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopia prawa jazdy
  • świadectwa pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-05-30
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    18/05/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi