Opis stanowiska pracy


Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Prudniku

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny księgowy

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Prudniku ul. Legionów 12 a 48-200 Prudnik

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta powiatowego PSP nad gospodarką finansową oraz prowadzenie rachunkowości i gospodarki finansowej komendy powiatowej PSP zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,
  • analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy powiatowej PSP,
  • przeprowadzanie wewnętrznych kontroli finansowych w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych,
  • prowadzenie na bieżąco księgowości komendy powiatowej PSP oraz opracowywanie zbiorcze sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz,
  • nadzór nad prawidłowością przebiegu inwentaryzacji i rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy powiatowej PSP,
  • opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych komendanta powiatowego PSP z zakresu prowadzenia rachunkowości oraz spraw finansowych zwłaszcza planu kont, obiegu dokumentów (dowodów księgowych), zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji,
  • planowanie przychodów i wydatków oraz ich realizacja i rozliczanie w zakresie kompetencji przekazanych przez starostę i przepisy szczegółowe w sprawach finansowych,
  • nadzór nad zadaniami realizowanymi przez podległego pracownika.
  • prowadzenie spraw z zakresu ZUS i ubezpieczeń pracowniczych,
  • sporządzanie i prowadzenie ewidencji list płac oraz kart wynagrodzeń.


Warunki pracy

- praca siedząca z przewagą wysiłku umysłowego,
- praca wymagająca szczególnej koncentracji,
- praca wymagająca sprawności rąk i wymuszonej pozycji,
- praca wymagająca dobrej ostrości wzroku,
- praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych.
- praca biurowa na pierwszym piętrze w budynku bez windy i bez podjazdu,
- praca przy komputerze powyżej 4 godz. na dobę,
- brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych,
- oświetlenie sztuczne i naturalne.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Przewidywany termin zatrudnienia 1 lipiec 2017 r.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: średnie ekonomiczne

doświadczenie zawodowe/staż pracy

6 lat doświadczenia zawodowego
w księgowości,

pozostałe wymagania niezbędne:

  • posiadac uregulowany stosunek do służby wojskowej w przypadku mężczyzn,
  • prawo jazdy kat. B
  • znajomość obowiązujących przepisów z zakresu: - ustawy o finansach publicznych, - ustawy o rachunkowości, - ustawy o zamówieniach publicznych, - ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, - ustawy o służbie cywilnej
  • znać program finansowo - płacowy
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • - umiejętność obsługi komputerowych programów biurowych i finansowo-księgowych, - umiejętność analitycznego myślenia, - dokładność, - samodzielność, - komunikatywność, - co najmniej 1 rok doświadczenia w zakresie spraw finansowych i księgowo-płacowych w jednostce budżetowej lub co najmniej 1 rok doświadczenia na stanowisku głównego księgowego – 5 pkt preferencyjnych


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopia prawa jazdy,
  • kopie świadectw pracy,
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów,
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-05-31
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    16/05/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi