Opis stanowiska pracy


Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Olkuszu

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny księgowy

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Olkuszu
Aleja 1000-lecia 2c
32-300 Olkusz


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzenie rachunkowości jednostki,
  • Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
  • Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych,
  • Sporządzanie planów, sprawozdań finansowych i statystycznych oraz analiz z działalności budżetowo-gospodarczej,
  • Sporządzanie bilansu rocznego, rachunku zysków i strat, zestawienia zmian w funduszu jednostki,
  • Współdziałanie z bankami w zakresie obsługi i prowadzenia rachunków bankowych oraz sprawowanie kontroli wewnętrznej nad wykorzystaniem środków budżetowych,
  • Współpraca z jednostkami organizacyjnymi PSP, Małopolskim Urzędem Wojewódzkim oraz z organami samorządu terytorialnego, ZUS, US.
  • Nadzór nad funkcjonowaniem kasy jednostki, rozliczaniem należności budżetowych własnych i od osób fizycznych, pobranych zaliczek, delegacji, itp.,
  • Nadzór nad naliczaniem i sporządzaniem list wynagrodzeń i należności, odprowadzaniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, ewidencją i rozliczaniem podatków,
  • Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów,
  • Okresowe ustalanie lub sprawdzanie w drodze inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów,
  • Gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą.


Warunki pracy

• podejmowanie decyzji w warunkach stresu
• wyjazdy służbowe krajowe
• praca wymagająca dyspozycyjności
• praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin
• narzędzia i materiały do pracy: komputer, kserokopiarka, telefon, faks, niszczarka
• pomieszczenia na I - szym piętrze
• budynek posiada podjazd dla niepełnosprawnych
• toaleta niedostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych
• brak windy


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem „nabór na stanowisko główny księgowy”
Oferty, które nie będą spełniać wymogów formalnych nie będą rozpatrywane.
Wymagane oświadczenia, życiorys i list motywacyjny muszą być własnoręcznie podpisane.
Oferty osób niezakwalifikowanych zostaną komisyjnie zniszczone lub zwrócone kandydatom, którzy o to zawnioskują w terminie 60 dni.
Lista kandydatów spełniających wymagania formalne oraz informacje na temat terminu
i miejsca kolejnego etapu naboru dostępne będą na stronie http://www.psp.olkusz.pl/
oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Komendy Powiatowej PSP w Olkuszu
w terminie do 2 tygodni od wpływu wszystkich aplikacji.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu:
31 641 40 08 wew. 104.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: średnie / wyższe zgodnie z art. 54 ust. 2 pkt 5 ustawy o finansach publicznych Głównym księgowym może być osoba, która spełnia jeden z następujących warunków:

a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,

b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,

c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,

d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.


doświadczenie zawodowe/staż pracy

3 lata doświadczenia zawodowego
w księgowości jednostki budżetowej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów, umyślne przestępstwo lub za umyślne przestępstwo skarbowe
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego


wymagania dodatkowe

  • 3-letnie doświadczenie na stanowisku gł. księgowego w jednostkach budżetowych
  • biegła znajomość programów finansowych, płacowo-księgowych,
  • znajomość zasad prowadzenia księgowości budżetowej w jednostkach sektora finansów publicznych,
  • znajomość przepisów z zakresu rachunkowości budżetowej, ubezpieczeń społecznych i prawa podatkowego, ustawy o PSP, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o zamówieniach publicznych
  • biegła obsługa komputera oraz Internetu.
  • obsługa programów: bankowość elektroniczna, program finansowo-księgowy „Symfonia”, Płatnik, PUE-ZUS, Budżet Jb Plus.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów, umyślne przestępstwo lub za umyślne przestępstwo skarbowe
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-06-05
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    25/05/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi