Opis stanowiska pracy


Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Gostyninie

Komendant Powiatowy poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny księgowy Samodzielne stanowisko ds. finansowych

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Gostyninie
ul. Przemysłowa 1, 09-500 Gostynin


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Sprawowanie nadzoru w imieniu Komendanta Powiatowego PSP nad gospodarką finansową.
  • Planowanie i realizacja budżetu Komendy Powiatowej PSP.
  • Prowadzenie rachunkowości Komendy Powiatowej PSP.
  • Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
  • Prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
  • Realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych, będących w dyspozycji Komendy Powiatowej PSP.
  • Prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych.
  • Nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku Komendy Powiatowej PSP.
  • Dokonywanie wstępnej kontroli: a) zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, b) kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
  • Opracowywanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz.
  • Opracowywanie i bieżąca aktualizacja projektów przepisów wewnętrznych Komendanta Powiatowego PSP z zakresu prowadzenia rachunkowości oraz spraw finansowych.
  • Sporządzanie programów działania oraz planów pracy Komendy Powiatowej PSP, analiz, prognoz, ocen, informacji i sprawozdań z zakresu realizowanych zadań, w tym do Głównego Urzędu Statystycznego i jednostek samorządowych.
  • Współdziałanie z organami jednostek samorządu terytorialnego w zakresie realizowanych zadań.
  • Naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej.
  • Prowadzeni spraw z zakresu ZUS i ubezpieczeń pracowniczych.


Warunki pracy

• praca biurowa w siedzibie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej
w Gostyninie; w pomieszczeniach biurowych usytuowanych na I piętrze budynku;
• praca w systemie codziennym (od poniedziałku do piątku) w godzinach 07.30-15.30;
• wyjazdy służbowe krajowe;
• praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych (narzędzia
i materiały do pracy: komputer, kserokopiarka, skaner, drukarka, telefon, faks, niszczarka);
• praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin;
• oświetlenie sztuczne i naturalne;
• praca z bazami danych i programami specjalistycznymi;
• budynek nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych, brak windy
i podjazdów, toalety nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
1. Wszystkie złożone oświadczenia muszą być opatrzone datą oraz podpisane własnoręcznie i czytelnie przez kandydata.
2. W przypadku składania kopii dokumentów na każdej zapisanej stronie kandydat musi umieścić adnotację: „Potwierdzam zgodność z oryginałem” oraz datę i własnoręczny czytelny podpis.
3. Dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w postępowaniu kwalifikacyjnym, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
4. Weryfikacja spełnienia przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „Niezbędne dokumenty i oświadczenia”.
5. Proces naboru na stanowisko głównego księgowego w korpusie służby cywilnej w KP PSP Gostyninie będzie przeprowadzany w następujących etapach:
1) wstępna ocena ofert oraz ustalenie listy kandydatów spełniających wymogi formalne określone w ogłoszeniu o naborze,
2) lista kandydatów zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń K P PSP w Gostyninie, opublikowana na stronie internetowej K P PSP w Gostyninie http://www.kppspgostynin.binp.info/kppspgostynin/
3) osoby spełniające wymogi formalne zostaną telefonicznie poinformowane
o terminach:
a) testu pisemnego ze znajomości ustaw: o rachunkowości, o finansach ubezpieczeniach społecznych, ustaw podatkowych oraz ustawy o PSP, ustawy o służbie cywilnej i ustawy o ochronie przeciwpożarowej,
b) rozmowy kwalifikacyjnej,
4) wybór kandydata.
6. Postępowanie kwalifikacyjne wobec kandydata kończy się z chwilą uzyskania przez niego negatywnego wyniku z któregokolwiek z etapów postępowania kwalifikacyjnego lub w przypadku nieprzystąpienia kandydata do któregokolwiek z etapów postępowania kwalifikacyjnego.
7. Prace związane z przeprowadzeniem naboru wykonuje komisja naboru powołana przez Komendanta Powiatowego PSP w Gostyninie.
8. Rekrutację uznaje się za zakończoną w momencie ogłoszenia wyniku naboru na tablicy ogłoszeń Komendy Powiatowej PSP w Gostyninie, opublikowanie na stronie internetowej Komendy Powiatowej PSP w Gostyninie http://www.kppspgostynin.binp.info/kppspgostynin/ oraz na stronie internetowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów https://nabory.kprm.gov.pl/.
9. Zatrudnienie zgodnie z art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o służbie cywilnej (tekst jednolity: Dz. U. z 2018r. poz. 1559 z późn. zm.) z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony.
10. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole naboru.
11. Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
12. Imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze. Imię i nazwisko kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów KC umieszcza się w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie urzędu, w Biuletynie urzędu oraz w Biuletynie KPRM.
13. Proponowane wynagrodzenie zasadnicze, obliczone wg kwoty bazowej określonej
w ustawie budżetowej na 2019r. z 16.01. 2019 (Dz. U. z 2019 r., poz. 198) przy uwzględnieniu mnożnika określonego stosownie do zał. nr 2 rozp. Prezesa R M z 29.01.2016r.w sprawie
określenia stanowisk urzędniczych, wymaganych kwalifikacji zawodowych, stopni służbowych urzędników służby cywilnej, mnożników do ustalania wynagrodzenia oraz szczegółowych zasad ustalania i wypłacania innych świadczeń przysługujących członkom korpusu służby cywilnej (Dz. U. z 2018 r., poz. 807), to 3100 zł brutto (z dodatkiem za wysługę lat).

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie ekonomiczne zgodne z określonym w art. 54 ust. 2 pkt 5 ustawy o finansach publicznych tj. spełnienie jednego z poniższych warunków:
• ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki
w księgowości lub
• ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości lub
• wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów lub
• posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.



doświadczenie zawodowe/staż pracy

6 lat doświadczenia zawodowego
na stanowisku w podobnym zakresie w księgowości

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość ustaw: o rachunkowości i finansach publicznych oraz przepisów wykonawczych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o zamówieniach publicznych, o Państwowej Straży Pożarnej, o ochronie przeciwpożarowej, o służbie cywilnej, o podatku dochodowym od osób fizycznych, o ubezpieczeniu społecznym, o ubezpieczeniu zdrowotnym, kodeksu pracy, kodeksu postępowania administracyjnego.
  • Znajomość przepisów płacowych i rozliczeń związanych z uposażeniem pracowników.
  • Umiejętność posługiwania się narzędziami informatycznymi, obsługi komputera, w tym pakietu MS Office oraz programów finansowo-księgowych.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Umiejętność pracy w zespole.
  • Umiejętność nawiązywania kontaktów.
  • Wysoka kultura osobista.
  • Zdolność analitycznego myślenia.
  • Systematyczność, terminowość i dokładność.
  • Umiejętność pracy pod presją czasu i zachowania równowagi w sytuacjach stresogennych.
  • Dyspozycyjność.
  • Znajomość specyfiki finansowania i zasad funkcjonowania PSP oraz korpusu służby cywilnej.
  • Znajomość przepisów prawa w zakresie klasyfikacji dochodów i wydatków w jednostkach budżetowych oraz archiwizacji dokumentów.
  • Prawo jazdy kat.”B


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych uprawnień i kwalifikacji (ukończone kursy, szkolenia, prawo jazdy itp.).

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-03-04
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Gostyninie
    ul. Przemysłowa 1; 09-500 Gostynin
    Dokumenty należy składać w sekretariacie (I piętro) w zaklejonej kopercie z podaniem imienia i nazwiska kandydata oraz adnotacją "Oferta pracy na stanowisko głównego księgowego w KP PSP w Gostyninie" lub przesłać drogą pocztową. Oferty składane bądź uzupełniane po terminie lub też niekompletne nie będą rozpatrywane.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    20/02/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi