Opis stanowiska pracy
Our client is part of an international group in the food sector.
Role
Functional & disciplinary supervision of all Financial Controllers and Accountants of the entity.
- Overall responsibility for the accounting of the plant, including the cooperation with the auditors and assuring a correct year end closing and filing.
- Assist the Plant Manager by undertaking strategic analysis and with strategic financial planning.
- Control, support and further develop all reporting to Group Board and manage budgets, forecasts, monthly management accounts and annual statutory accounts according local and US GAAP to specific deadlines.
- Develop a proper investment planning, calculation and preparation of investment request and ongoing control of investment amount and expected cost effects.
- Secure a continuous measurement, analyzing and reporting of margins by products/ customers/ process steps in the plant in order to prepare decisions for the management.
- Ensure a robust internal control environment is established and maintained, incl. the detection of accounting and reporting issues.
- Support the planning, filing and control of tax declaration and optimize in close cooperation with the internal central team and external advisors.
- Optimize existing ERP systems and support towards further development of IT infrastructure.
- Ensure adequate price settings for new products (cost estimates).
- Introduction/ Support for European Transfer Pricing Guideline.
- The Finance Manager reports to the Plant Manager and closely cooperates with the European Finance Team.
Profile
A determined Finance Manager with overall accounting and controlling experience.
Job requirements
- Several years of experience in a leading financial role at a ‘fresh’ food processing company (with process knowledge).
- University degree (Economics, Business Administration, Accountancy is an asset).
- Very good Polish and English knowledge.
- A proven track record in accounting and controlling.
Competences
- Goal oriented with an open and entrepreneurial mind set.
- Team player, well developed personal and interpersonal skills (self-motivated, honest and forthright, able to persuade and to inspire others).
- Strong communicative, (financial) analytical and problem solving skills, also in stressful situations, and an eye for detail.
- Able to identify opportunities to improve and innovate administrative processes.
Place of employment
South Western Poland.
Offer
Our client offers a challenging job opportunity at a highly regarded company with state-of-the-art equipment. The Polish subsidiary is backed up by a big international group where open communication and respect towards others is highly valued. A market competitive remuneration package is foreseen.
Respond
Our client has outsourced the Search and Selection for the Finance Manager exclusively to CeresRecruitment Polska. You can send your application (ENGLISH CV) via the website www. ceresrecruitment. pl. For further information, please contact Koen Lecluyse on +48 696 307 999. A personality questionnaire will be part of the recruitment process.
Prezentacja firmy
Ceres to międzynarodowa agencja specjalizująca się w rekrutacji, ...
Ceres to międzynarodowa agencja specjalizująca się w rekrutacji, rozwiązaniach tymczasowych oraz executive search na stanowiska w sektorze rolno-spożywczym, ukierunkowana na kandydatów z tytułem inżyniera i magistra. Ceres posiada biura w Holandii, Niemczech, Belgii i Polsce. Obszary rynku firmy to: Technologia i Przetwórstwo Żywności, Przemysł Spożywczy, Rolnictwo, Ogrodnictwo, Warzywnictwo, Sadownictwo, Sprzedaż detaliczna i hurtowa, Żywienie i Hodowla Zwierząt, Zootechnika i Weterynaria, Chemia Rolna (środki ochrony roślin - nawozy - nasiona), Rolnictwo i Produkcja Ekologiczna, FMCG, Doradztwo Techniczne i Handlowe. Ceres specjalizuje się w wyszukiwaniu pracowników na stanowiska: Dyrektor Generalny, Dyrektor Wykonawyczy, Dyrektor Finansowy, Dyrektor Operacyjny, Kierownik Sprzedaży i Marketingu, Kierownik HR (HRM), Kierownik Produkcji, Kierownik Projektu, Specjalista ds. Zapewnienia / Kontroli Jakości (QA / QESH), Specjalista ds. Logistyki (Łańcucha Dostaw), Specjalista ds. Zakupów i Zamówień, Trader, Handlowiec, Kupiec, Doradca Żywieniowy / Specjalista ds. Żywienia, Agronom, Technolog Żywności / Produkcji Pasz, Inżynier Procesu, Specjalista ds. Badań i Rozwoju (R&D).
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 28/08/2019
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 2 lata
- Min. wykształcenie:
- Wyższe licencjackie
- Branża / kategoria:
- Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa, Praca Finanse, Praca Kontrola jakości, Praca Biuro / Dokumentacja, Praca IT - ERP